pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna

pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna





kariera85 - 2006-11-20 07:40
pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Jak reagować na niezbyt miłe uwagi ze strony nieznajomych ludzi?
Napisze kilka przykrości,jakie mnie spotkały i prosze o poradę-jak zachowac się w takiej sytuacji,bo ja naprawde nie wiem.

syt1-w sklepie,deszcz na dworzu,czekam znudzona w kolejce,make up "no make up" pani kierowniczka do naliczającej ekspedientki na głos dobitnie- "aale paskuda":eek:,wymownie patrząc na mnie:cool: cała kolejka 180stopni obrót i zerkają na mnie
a ja? no wlasnie..czekam na swoja kolej,place i wychodze z ciężkim urazem psychicznym

syt2-w sobote,ide przez przystanek,zamyslona bo dzieci mi sie nie chcą uczyć, bynajmniej nie uśmiechnieta, opalony typo-lovelas, trendi skejtowa bluza, starszy ode mnie "ładny masz uśmiech" i sie śmieje z kolegą:eek:

Takich syt jest więcej,teraz tylko te 2 pamietam
czuje sie dość nieładna,to fakt, i nie mowie ze najpiekniejsza jestem ale..może pomożecie mi uodpornić sie na takie uwagi,bo zwariuje:(
Czulabym chociaż jakas satysakcje gdybym coś odpowiedziala ale to trafia z zaskoczenia i zatyka mnie:confused:





Luba - 2006-11-20 08:12
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Nie da sie uodpornic. Takie komentarze zawsze bedą bolaly.

Ale mozna udawac, ze to czlowieka nie obchodzi. Ja bylam raczej niesmiala i dobrze wychowaną panienką. Do czasu. Bo i kiedy przestalam byc panienką, a zostalam mloda mama okazalo sie, ze wszyscy (a raczej wszystkie) dookola wiedzieli lepiej co i jak mam robic z moim dzieckiem. Dlatego, po ktoryms tam z kolei komentarzu, ulożyłam sobie swoje odpowiedzi, wykułam je na pamięć i od tego czasu zwykle ja wygłaszam:
"Prosił ktos panią o komentarz?" albo "Proszę się zająć swoimi sprawami!", albo "No, to było bezczelne".
W różnych innych sytuacjach tez przydaja sie takie różne formułki. Ułożyć sobie parę na własny użytek i wygłaszac odpowiednią do sytuacji. Bo tak na świeżo, to zwykle człowiek zapomina języka w gębie i mózgu w głowie. A jak masz gotowca zakodowanego, to zawsze łatwiej :)

I gwarantuje, ze jak coś tam odpowiesz, nawet niezbyt grzecznie, to poczujesz sie lepiej, a ta druga osoba gorzej.
Nie daj sie!!!!! Nikt nie ma prawa oceniac Twojej urody wg jakichs tam swoich chorych standardów! I jeszcze chamsko komentować! Odpowiadaj zawsze i wszedzie, najgorzej odpyskowac pierwszy raz, a potem juz pójdzieeeee z górki :D



Momo - 2006-11-20 08:17
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Ja też nie umiem znależć ciętej odpowiedzi na niemiły komentarz.A byłam parę razy w takiej przykrej sytuacji.
Wogóle to stwierdzam,że jak ktoś jest dobrze wychowany,to ma czasami ciężko w życiu.
Luba bardzo dobry pomysł z tymi wyuczonymi ripostami:D



aleksandra_119 - 2006-11-20 08:30
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  To bardzo trudne, by uodpornić się na grubiańskie, chamskie komentarze (nie wiem czy jest to w ogole możliwe- ja w każdym razie też nie potrafię).
Myślę, że jeśli faktycznie zdarza Ci się spotykać na swej drodze ludzi, powiedzmy źle wychowanych, mogłabyś za radą Lubej wymyślić kilka zgrabnych ripost i używac ich w takich sytuacjach. Dobry pomysł :ehem:, a co będą Ci chamy 'w kaszę dmuchać'.




aaliyah - 2006-11-20 08:33
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Mnie to zastanawia dlaczego niektorzy ludzie sa tacy podli... I wiesz co sobie mysle, przeciez oni cie nie znaja i nic im do tego jak wygladasz. Sadze, ze to wychodza ich wlasne kompleksy, potrzeba dowartosciowania sie cudzym kosztem.
Moim zdaniem najlepiej takie uwagi po prostu ignorowac, bo po co znizac sie do ich poziomu :cool: Jedyne co mozesz zrobic to nie brac ich do siebie. Wiem, pomyslisz, ze latwiej powiedziec niz zrobic, ale sprobuj. Jestes wartosciowa osoba niezaleznie od tego jak wygladasz i pamietaj o tym. Nie pozwol aby hamskie przytyki psuly ci samopoczucie i samoocene.
Pozdrawiam serdecznie :cmok:



Impersona - 2006-11-20 08:37
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Ja tak czasem szału dostaję, kiedy słyszę "ooo rozrosłaś się nam", albo "znowu w ciąży jesteś", " ojj brzuszek to już mogłabyś zgubić" , "ojj przytyło się, przytyło"... no szlag mnie trafia... Najgorzej jak ktoś mnie pyta czy będzie chłopiec, czy dziewczynka, czasem aż płakać się chce, bo z brzuchem akurat walczę od 2 lat i to nie jest tak, że nic nie robię, on po prostu został i już. Do jednego kolegi,który komentował po prostu przestałam się odzywać, pisał na gg na początku, ale nikt nie odpowiadał i wreszcie zrozumiał, że nie mam ochoty z nim gadać i tyle. Najgorsze jest, że nawet moja babcia, kiedy ktoś mnie chwali, że tak radzę sobie dobrze synkiem potrafi tylko skomentować "ale z brzuchem sobie nie radzi"



DrGandzia - 2006-11-20 08:40
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Moja rada: jeśli zdarzy Ci się taka sytuacja, to zareaguj - komentarz typu "wyglądam niegorzej od Ciebie" lub " A co siebie Pani w lustrze zobaczyła?". Są to raczej uwagi uszczypliwe, ale sądzę że poskutkują...:) i na pewno ciężko będzie tej drugiej osobie coś na to odpowiedzieć

Momo-Życie niestety polega na tym, że trzeba walczyć. Bez przerwy jesteśmy wystawiani na próbę, a to że ktoś jest bardziej zaradny w życiu, nie znaczy że jest źle wychowany...



Milky_quartz - 2006-11-20 08:46
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  "kto poniża, sam jest niski".

warto to sobie zapamiętać. Od razu robi się lepiej. :)



żaba :) - 2006-11-20 09:05
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Co do pierwszej opisanej przez Ciebie sytuacji to znam ludzi, którzy zrobiliby awanturę, nagadali tym babsztylom, poprosili o numer telefonu właściciela sklepu i złożyliby skargę.
Niestety zawsze można spotkać na swojej drodze ludzi, którzy są niekulturalni, chamscy i po prostu bezczelni.
Musisz być twarda :ehem:. Takie komentarze sprawiają dużą przykrość, ale trzeba jakoś nauczyć się przed nimi bronić i nie brać ich sobie do serca, ponieważ Ci ludzie widocznie mają kompleksy i czyimś kosztem próbują je zmniejszyć. Tak jak powiedziały wizażanki, dobrze jest mieć jakąś ciętą ripostę w zanadrzu. Głowa do góry i nie daj się typom, którzy swoje frustracje wyładowują poniżając innych! :cmok:



maswerka - 2006-11-20 09:18
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Być może ta pani w sklepie nie mówiła o Tobie, albo się przesłyszałaś, a ten dres na przystanku smiał się z czegoś zupełnie niezwiązanego z Tobą. Czasem jesteśmy tak przewrażliwieni na swoim punkcie, że wydaje nam się, że ludzie mówią i myślą o nas, a faktycznie jest inaczej. Jeśli te uwagi kierowane były do Ciebie, to się nie przejmuj. Ja wiem, że to trudne, bo wiedzę o sobie czerpiemy także z otoczenia. Jednak te osoby dla Ciebie nic nie znaczą, a należy się przejmować tylko tym co o nas mówią osoby na których nam zależy. Ludzie są podli, to fakt; takie zachowania świadczą o ich płytkości i głupocie. Na pewno masz wokół siebie jakieś kochające i szanujące Cię osoby. Wiedz, że ich zdanie jest najważniejsze i słuchaj się co oni mówią o Tobie :-).



Judyta~ - 2006-11-20 10:23
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Sytuacją na przystanku bym sie nie przejmowała, to są po prostu żałosne zaczepki żałosnych typków. Jeszcze pare lat temu, też byłam bardzo przewrażliwiona na swoim punkcie, kiedyś wracałam do domu a podszedł do mnie koleś, żeby spytać, jaki mam numer stopy, bo właśnie sie założył z kolegą, że 36, a tamten mówi, że 37 :eek: Miałam japonki na obcasie. Ten koleś gonił mnie,żeby mi to oznajmić. Byłam załamana, tak bardzo przewrażliwiona, że nie przyszło mi do głowy, że to był marny "podryw", byłam pewna, że się ze mnie naśmiewali. Teraz nabrałam do tego dystansu.
Widzisz, czujesz się nieładna, ale przecież jest tyle sposobów na to, aby to zmienić - i od razu poczujesz się bardziej kobieco. I wtedy Twoje nastawienie do samej siebie radykalnie się zmini. Naprawdę mało kobiet, nawet tych atrakcyjnych dobrze wygląda "saute".
A propos sytuacji w sklepie, ja bym spytała tej baby która to powiedziała "czy mówiła pani o mnie" i zrobiłabym awanturę, zażądałabym książki życzeń i zażaleń i natychmiastowego kontaktu z właścicielem. Rozdmuchałabym sprawę, i nawet gdyby baba bezczelnie sie wyparła, miałaby za swoje.
Nie warto przejmować się opinią tych, którzy swoje kompleksy wyładowują na nas



La-ra - 2006-11-20 11:21
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Współczuję Tobie, ale raczej nie radziłabym Ci oddawać "pięknym za nadobne". Niektórzy rzeczywiście uważają, że kąśliwość świadczy o zaradności, pewności siebie, czy co tam jeszcze. Jak juz ktoś wspomniał, po co zniżać się do poziomu ludzi, którym obce jest słowo kultura. Najważniejsze dla Ciebie to pracować nad sobą samą, bo problem leży w Tobie. Jeśli nie jestes odporna na uwagi innych to znak, że musisz popracować nad poczuciem własnej wartości. Ty jesteś dla Ciebie najważniejsza osobą w Twoim życiu, musisz się nauczuć akceptować to jak wyglądasz, musisz szukać swoich mocnych stron i atutów. Kiedy taki stan osiągniesz to zaczepki innych po prostu będą Ci przechodzić koło uszu.
Wiem, że łatwo jest mówić, trudniej to zrobić. Jednak uważam, że to jest możliwe, bo za to co czujesz to właśnie Ty jesteś odpowiedzialna i to Ty masz na to największy wpływ.
Agresja rodzi agresję, jeśli będziesz w niemiły sposób odpowiadac na agresywne zachowania, to będziesz jeszcze bardziej takie zachowania prowokować. Samej tobie będzie z tym źle, a otoczenie też zacznie o Tobie negatywnie myśleć.
Głowa do góry :cmok:



Scarlet_17 - 2006-11-20 11:30
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Cytat:
Napisane przez Milky_quartz (Wiadomość 3112462) "kto poniża, sam jest niski".

warto to sobie zapamiętać. Od razu robi się lepiej. :)
Trafny cytat:ehem:,będe o nim pamiętać...Ja tez często spotykam sie z takimi docinkami,kiedyś jakoś się nimi nie przejmowałam,teraz zazwyczaj tez je rozpamiętuje .Nie umiem sie odciąć,ale chyba tez nie chce-bo jaki sens ma dialog typu"ale masz sadło-a Ty za to krzywe zeby"napewno nie poczułabym się przez to lepiej;)Stosuje czasem tylko slowa podobne do polecanych przez Lubą, typu"to nie Twoja sprawa".Ale nie rozumiem zupełnie po co ludzie tak robią:confused: Po co ktoś krytykuje np.moja figurę-czy to mu w czymś przeszkadza?:rolleyes:Nie wiem,czy to wynika z kompleksów itd,ja tez mam ich pare a jakoś nie czepiam się innych...edit.,zgadzam się z La-rą:ehem:



Brook - 2006-11-20 11:31
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Boze zalamac sie mozna zachowaniami niektorych ludzi,dobre rady Ci dziewczyny daly ,na pamiec riposty i tyle:cmok:



Momo - 2006-11-20 12:03
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Cytat:
Napisane przez DrGandzia (Wiadomość 3112442) Momo-Życie niestety polega na tym, że trzeba walczyć. Bez przerwy jesteśmy wystawiani na próbę, a to że ktoś jest bardziej zaradny w życiu, nie znaczy że jest źle wychowany... Nie bardzo rozumiem - według Ciebie ktoś kto obraża innych jest zaradny:eek: I na dodatek nie oznacza to,że jest żle wychowany:confused:
Wydaje mi się ,że kultura osobista nie stoi na przeszkodzie zaradności;)



Mona Lisa - 2006-11-20 12:10
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Cytat:
Napisane przez kariera85 (Wiadomość 3112257) syt1-w sklepie,deszcz na dworzu,czekam znudzona w kolejce,make up "no make up" pani kierowniczka do naliczającej ekspedientki na głos dobitnie- "aale paskuda":eek:,wymownie patrząc na mnie:cool: cała kolejka 180stopni obrót i zerkają na mnie
a ja? no wlasnie
... a Ty odpowiadzasz: "Proszę się nie martwić, czytałam ostatnio o wspaniałym kremie marki *****, powinien Pani pomóc na te zmarszczki, mojej babci pomógł"

Dziewczyny mają rację - kilka przygotowanych ripost i doskonale dasz sobie radę. A chłopcom na przystanku wystarczy powiedzieć: "dziękuję" :)

EDIT: a może babeczka mówiła o paskudnej pogodzie? To wcale nie jest wykluczone; czasami, jak mamy tajemnicę lub coś na sumieniu wydaje nam się, że wszyscy o tym wiedzą... Moja koleżanka na przykład ma odwrotnie: jak ktoś jej się przygląda, ona twierdzi rozpromieniona: "O, jak ja mu się podobam" ;)



DrGandzia - 2006-11-20 12:29
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Cytat:
Napisane przez Momo (Wiadomość 3113432) Nie bardzo rozumiem - według Ciebie ktoś kto obraża innych jest zaradny:eek: I na dodatek nie oznacza to,że jest żle wychowany:confused: Źle mnie zrozumiałaś, ja nie powiedziałam że ktoś kto obraża innych jest zaradny.Chodziło mi o to, ze czasem sytuacja nas zmusza do tego że musimy się zachować nieelegancko skwitować czyjąś wypowiedz i wcale to nie świadczy o tym, że brak nam kultury... :)



La-ra - 2006-11-20 13:34
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Cytat:
Napisane przez DrGandzia (Wiadomość 3113564) czasem sytuacja nas zmusza do tego że musimy się zachować nieelegancko skwitować czyjąś wypowiedz i wcale to nie świadczy o tym, że brak nam kultury... :) Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem :nie:. Dokładnie o braku kultury to świadczy. Owszem, warto reagować, ale reakcja nie musi i nie powinna być nieelegancka. Warto zainteresować się asertywnością jeśli ktoś chce nauczyć się reagowania na konflikty w sposób, który nikogo nie rani i nie tworzy innych konfliktów :-)



DrGandzia - 2006-11-20 14:35
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Nieeleganckim zachowaniem według niektórych (zwłaszcza tych, którzy nas atakują) jest odpowiedzenie na głupią zaczepkę...



zlosnica 999 - 2006-11-20 15:10
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Powinnas codziennie rano stawac przed lustrem i mowic sobie ze jestes sliczna,zgrabna,madra i stac Cie na wiele bo jak polubisz siebie to bedzie Ci latwiej zyc na tym lez padole a od takich ludzi i tak sie nie uwolnisz bo tacy byli i beda i tez uwazam ze czlowiek ktory robi innemu tego typu uwagi nie ma za grosz poczucia wlasnej wartosci i tym sposobem probuje sie dowartosciowac wiec wcale nie jest grozny takim powinno sie wspolczuc Pamietaj ze kazdy jest wyjatkowy ty tez na pewno masz takie cechy ktorymi mozesz zaimponowac innym ludziom i na nich wlasnie powinnas skupic sie najbardziej Pamietaj nie warto marnowac czasu na zamartwianie sie innymi ludzmi szczegolnie tymi ktorymi nie warto Glowa do gory! Pozdrawionka



kasia20a - 2006-11-20 15:51
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  ja byłam mało odporna na złe komentarze w moją strone zawsze to rozpamiętywałam
ale jakos ostatnio czuje sie bardziej pewna siebie, pewniejsza swojego wyglądu tego że jestem ładna:D zawsze w innych dziewczynach dostrzegałam same plusy a sama uważałam sie za kaszalota;) a teraz widze ze nie kazda która kiedys wydawała mi sie taka ,,pięknościa" naprawde nią jest:) zaczynam u siebie dostrzegac zalety a nie tylko wady! i to naprawde pomaga :) jesli wyjda mi pryszcze, to nie mysle wkołko o tym tylko np ale dzis sobie ładnie pomalowałam oczy! to pomaga, nie wiem czy to kwestia dojjrzałości ale coraz mniej mnie interesuje co o mnie powiedzą innni! mam swoich przyjaciół i z ich zdaniem się licze, przeciez nie kazdemu sie musze podobać!



kariera85 - 2006-11-20 17:09
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  pełne garście mądrych rad:jap:

Cytat:
Napisane przez zlosnica 999 (Wiadomość 3114628) Powinnas codziennie rano stawac przed lustrem i mowic sobie ze jestes sliczna,zgrabna,madra i stac Cie na wiele bo jak polubisz siebie to bedzie Ci latwiej zyc na tym lez padole [..]Pamietaj ze kazdy jest wyjatkowy ty tez na pewno masz takie cechy ktorymi mozesz zaimponowac innym ludziom i na nich wlasnie powinnas skupic sie najbardziej Pamietaj nie warto marnowac czasu na zamartwianie sie innymi ludzmi szczegolnie tymi ktorymi nie warto Glowa do gory! Pozdrawionka afirmacja?gdzieś tu o tym czytałam:D

powinnam nie byc kariera tylko KOMPLEX:cojest:,jakbym zaczela tworzyc watki to byście mi wmawiały żem ja Krzysztof:P

Cytat:
Napisane przez La-ra (Wiadomość 3113208) [..]Najważniejsze dla Ciebie to pracować nad sobą samą, bo problem leży w Tobie. Jeśli nie jestes odporna na uwagi innych to znak, że musisz popracować nad poczuciem własnej wartości. Ty jesteś dla Ciebie najważniejsza osobą w Twoim życiu, musisz się nauczuć akceptować to jak wyglądasz, musisz szukać swoich mocnych stron i atutów. Kiedy taki stan osiągniesz to zaczepki innych po prostu będą Ci przechodzić koło uszu.
[..]
Dzieki,kochana:*

Cytat:
Napisane przez Luba (Wiadomość 3112349) [..]
"Prosił ktos panią o komentarz?" albo "Proszę się zająć swoimi sprawami!", albo "No, to było bezczelne".
[..]Ułożyć sobie parę na własny użytek i wygłaszac odpowiednią do sytuacji. Bo tak na świeżo, to zwykle człowiek zapomina języka w gębie i mózgu w głowie. A jak masz gotowca zakodowanego, to zawsze łatwiej :)
[..]
ale gotowca przygotuje;) poddałaś ciekawe propozycje;):D
jednego,malutkiego,może dwa..na jakiś wyjątkowo parszywy dzień;)



Plasterek - 2010-01-12 11:37
Dot.: pierwsza pomoc psychologiczna potrzebna
  Samoświadomość. Jeśli wychodzisz bez make-up'u, to doskonale wiesz jak wyglądasz - jeśli Ci to nie przeszkadza, to komentarze innych powinnaś:
A) zbywać
B) pobawić się nimi, czyli pokazać jak bardzo 'ograniczona' jest osoba, która dopuściła się tak niestosownego komentarza w Twoją stronę.
Zacznij od... szczerej prawdy :) To działa najlepiej. Czyli sytuacja 1' zapytaj się "Przepraszam, ale czy Pani właśnie wystosowała w moją stronę obelżywy i niestosowny jak na tę sytuację komentarz?" - a jej się zrobi głupio (i tak być powinno). Z reguły, takie osoby uznają że im wszystko wolno. Zamiast to tolerować, lepiej jest prostować te skrzywione psychiki :)
Czasem jednak, nie ma sensu się męczyć.
Pamiętaj, jeśli Ci coś przeszkadza w Tobie - staraj się to zmieniać. Zmieniaj siebie na bardziej pewną.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jajeczko.pev.pl