dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka

dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka





Oleńka1234 - 2007-07-28 19:00
dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka
  Witam. Dostałam się na filologie wloska na uniwerek warszawski i na dziennikarstwo (zamierzam wybrac specjalizacje PR) na uniwersytet wrocławski. Wciąż jednak biję się z myślami i nie mogę podjąc decyzji, który kierunek wybrać:rolleyes:;)Dlatego też zwracam się do Was z pytaniem, które studia dają lepszą perspektywę pracy? Z góry dziękuję za pomoc, w innym przypadku jestem chyba skazana na wyliczanke;)albo rzut monetą.




Marwari - 2007-07-28 19:20
Dot.: dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka
  ja bym chyba dziennikarstwo PR wybrala:) ja sie z kolei miedzy socjo a prawem waham:P ale chyba jednak prawo:)



Olenia20 - 2007-07-28 19:47
Dot.: dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka
  dziekuje za odpowiedz i licze na więcej komentarzy. podnoszę, bo chcę poznać Wasze opinie, a sprawa jest niecierpiąca zwłoki;):ehem:



Olenia20 - 2007-07-28 19:49
Dot.: dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka
  :DAha, i przepraszam, za zamieszanie-musialam napisać pierwszego posta z innego konta, bo niechcący się wylogowałam, a nie pamiętałam hasła:rolleyes:




esolinka - 2007-07-28 20:19
Dot.: dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka
  Ja bym wybrałą italianistyke. To było moje mareznie, ale niestety nie zdecydowałam się na składanie dokumentów:( Teraz na rynek polski wchodzi dużo zagranicznych firm ( w tym włoskich) więc kierunek wydaje mi sie przyszłościowy. dziennikarz jest już wielu. Podejmowanie takich decyzji jest najgorszą rzeczą, wiem bo sama miałąm taki problem. Sorry, ze się "przyczepie" ale co jest lepsze pedagogika czy administracja?



Olenia20 - 2007-07-29 06:20
Dot.: dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka
  Szczerze mówiąc, Twój wybór też nie należy do najłatwiejszych:ehem:;) Wszystko zależy od tego, czy widzisz się w roli nauczyciela, pedagoga, w każdym razie osoby pracującej z dziećmi, młodzieżą, czy raczej chciałabyś mieć jakąś pracę biurową;) Ja osobiście wybrałabym administrację.



szajajaba - 2007-07-29 06:40
Dot.: dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka
  Wybrałabym italianistykę. Znajomość - profesjonalna -= dowolnego języka daje ci ogromne możliwości. Przeważnie na studiach językowych uczysz się też drugiego języka, poza tym pamiętaj, że po studiach - obojetnie, czy licencjackich czy mgr - mozesz iść na studia podyplomowe i uzupełnić kwalifikacje :)



natii4 - 2007-07-29 09:12
Dot.: dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka
  Cytat:
Napisane przez szajajaba (Wiadomość 4875930) Wybrałabym italianistykę. Znajomość - profesjonalna -= dowolnego języka daje ci ogromne możliwości. Przeważnie na studiach językowych uczysz się też drugiego języka, poza tym pamiętaj, że po studiach - obojetnie, czy licencjackich czy mgr - mozesz iść na studia podyplomowe i uzupełnić kwalifikacje :) Popieram :ehem: PR czy dziennikarstwo możesz zrobić na studiach podyplomowych,a italianistyki już nie ;)



szajajaba - 2007-07-29 09:35
Dot.: dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka
  Poza tym dziennikarzem mozesz byc właściwie po każdych studiach, jeśli tylko masz do tego predyspozycje. To nie jest zawód, w którym wymaga się koniecznie kieruynkowego wykształcenia.



wilhelmina - 2007-07-29 10:32
Dot.: dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka
  Wybierz italianistykę. Osobiście mówię wielkie TAK kierunkom filologicznym, a wielkie NIE kierunkom typu dziennikarstwo, socjologia, politologia, administracja, itp. Sama wybieram się na fil. angielską.

Zgadzam się z poprzedniczką, że dziennikarką możesz zostać bez względu na studia. Wielu filologów jest dziennikarzami :ehem:



Elwinga - 2007-07-29 16:19
Dot.: dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka
  Trudno Ci coś doradzić, bo nie wiem, co Cię tak naprawdę interesuje i co chciałabyś robić w życiu (albo czego z pewnością nie chciałabyś robić).

Jedno weź pod uwagę: filologia oznacza nie tylko naukę języka na takim poziomie, by w nim mówić (w tym celu możesz sobie po prostu pójść na kurs, a nie na studia), ale dogłębną i wielostronną naukę języka (z uwzględnieniem historii literatury, gramatyki historycznej, fonetyki itp.) Zastanów się, czy wytrzymasz to przez cztery-pięć lat.



Olenia20 - 2007-07-29 16:35
Dot.: dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka
  Dziekuje za odpowiedzi:jap: Mój problem polega na tym, że nie wiążę przyszłości z pracą typowego dziennikarza, interesuje mnie branża public relations i wszystko co jest z nią związane:cool:;)- jednak chyba rzeczywiscie rozważe Wasze sugestie-zawsze mogę trzasnąć sobie jakąś podypolomówkę;). Nigdy nie uczyłam się języka włoskiego, ale bardzo chciałabym się go nauczyć, intersuje mnie też kultura i historia południa Europy, więc tak naprawdę nie mam konkretnie ukierunkowanych zainteresowań:nie::rolley es:



amika79 - 2007-07-29 17:04
Dot.: dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka
  Cytat:
Napisane przez Elwinga (Wiadomość 4878811) Jedno weź pod uwagę: filologia oznacza nie tylko naukę języka na takim poziomie, by w nim mówić (w tym celu możesz sobie po prostu pójść na kurs, a nie na studia), ale dogłębną i wielostronną naukę języka (z uwzględnieniem historii literatury, gramatyki historycznej, fonetyki itp.) Zastanów się, czy wytrzymasz to przez cztery-pięć lat. Zgadzam się z tym. Ja zawsze powtarzam wszystkim moim uczniom, że studia na italianistyce to nie jest szkółka języka włoskiego. To są zwykłe studia filologiczne. Wiele osób to rozczarowuje.

Olenia, jestem italianistą. Jeśli nie myślisz być tłumaczem, nauczycielem lub zostać na UW na studiach doktoranckich, to na Twoim miejscu wybrałabym italianistykę jako drugie studia. Takie dla przyjemności :).



Olenia20 - 2007-07-29 17:25
Dot.: dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka
  Cytat:
Napisane przez amika79 (Wiadomość 4879058) Zgadzam się z tym. Ja zawsze powtarzam wszystkim moim uczniom, że studia na italianistyce to nie jest szkółka języka włoskiego. To są zwykłe studia filologiczne. Wiele osób to rozczarowuje.

Olenia, jestem italianistą. Jeśli nie myślisz być tłumaczem, nauczycielem lub zostać na UW na studiach doktoranckich, to na Twoim miejscu wybrałabym italianistykę jako drugie studia. Takie dla przyjemności :).
Zdaję sobie sprawę że filologia to nie kurs języka wloskiego, tak więc studia na tym kierunku nie będą dla mnie jednym wielkiem rozczarowaniem i niemiłym zaskoczeniem. Jednak z drugiej strony nie widzę siebie w przyszłosci w zawodzie nauczyciela, czy też tłumacza:rolleyes: Mam mętlik w głowie:o



Olenia20 - 2007-07-30 14:00
Dot.: dziennikarstwo specjalnosc PR vs italianistyka
  up;)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jajeczko.pev.pl