potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach

potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach





wewelinka - 2009-06-26 12:40
potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach
  czy istnieje coś takiego jak niezgodność towaru z usługą? jak to wygląda u operatora komórkowego? niestety miałam niezbyt miłą przygodę z telefonem.... mam go już prawie dwa lata.... zepsuł się 4 razy... (ostatniej reklamacji mi nie przyjeli zwalajac na mnie wine) a pierwszy raz telefon zepsuł sie po niecałych 5 miesiacach; niestety nikt wcześniej mnie nie poinformował że należy mi sie nowy dopiero przy ostatnim składaniu reklamacji dowiedzialam sie że nazywa sie to niezgodność towaru z usługą i że powinnam dostać nowy telefon. czy mogę się jeszcze o to wykłócić ? mam jakieś szanse? błagam o pomoc bo mnie traktują jak dziecko :( mam 24 lata wyglądam na 17 i każdy uważa mnie za dziecko:( pomocy




jovita85 - 2009-06-26 12:50
Dot.: potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach
  to jest niezgodność towaru z umową nie z usługą.
Poczytaj gwarancję jaką dostałaś na telefon. Tam zapewne jest napisane, że jeżeli telefon był 3 razy naprawiany i znów się popsuł to powinnaś otrzymać nowy. Jeśli tak to idź z kwitkiem do serwisu i się kłóć podpierając się tym zapisem.

Jeśli nie ma to będziemy myśleć dalej... Jest przecież ustawa o szczególnych warunkach dot. sprzedaży konsumenckiej

p.s ja mam też 24 lata a wyglądam na 17-18 maks więc wiem jak to jest :)



Malla - 2009-06-26 13:18
Dot.: potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach
  Czasem pomaga przyjście z kimś starszym lub postawnym kolegą, coś o tym wiem ;)



ptysza - 2009-06-26 13:28
Dot.: potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach
  a jaka to jest sieć? moge popytac Tza bo pracuje w erze




135nudziara - 2009-06-26 13:43
Dot.: potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach
  moja mama telefon reklamowała ostatnio po raz piąty :mad:
niestety jest problem, bo to telefon na firmę, pisała pisma z prośbą o nowy telefon, ale nie dostanie nowego telefonu, przysłali jakieś pisemko z odmowną decyzją...
pierwsza reklamacja to nie było mamy słychać przez telefon - ona kogoś słyszała, ale jej nie było słychać. później po raz drugi to samo. później telefon nie chcial się ładować. czwarty raz to tzw.biały ekran - nic nie widać, ostatnia, piąta naprawa to już nawet nie pamiętam na co :rolleyes:

oczywiście za każdym razem mama nie dostaje telefonu zastępczego, bo "akurat nie ma".

aha, telefon w erze :ehem:



jovita85 - 2009-06-26 13:50
Dot.: potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach
  Cytat:
Napisane przez 135nudziara (Wiadomość 12959964) moja mama telefon reklamowała ostatnio po raz piąty :mad:
niestety jest problem, bo to telefon na firmę, pisała pisma z prośbą o nowy telefon, ale nie dostanie nowego telefonu, przysłali jakieś pisemko z odmowną decyzją...
pierwsza reklamacja to nie było mamy słychać przez telefon - ona kogoś słyszała, ale jej nie było słychać. później po raz drugi to samo. później telefon nie chcial się ładować. czwarty raz to tzw.biały ekran - nic nie widać, ostatnia, piąta naprawa to już nawet nie pamiętam na co :rolleyes:

oczywiście za każdym razem mama nie dostaje telefonu zastępczego, bo "akurat nie ma".

aha, telefon w erze :ehem:
ech telefony na firme to już całkiem inna bajka... choć mimo wszystko gwarancję przejrzałabym raz jeszcze z wielką uwagą.

Konsument szczęśliwie ma więcej praw:)



substytut - 2009-06-26 13:57
Dot.: potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach
  Nie wiem jak u innych producentow ale Sony Ericsson wymienia na nowy po 3 istotnej naprawie (elementy lutowane a nie np. wymiana glosniczka - czesci nie lutowanej).
Wymiana telefonu i serwisowanie to nie sprawa operatora tylko jego producenta.



wewelinka - 2009-06-26 17:51
Dot.: potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach
  Cytat:
Napisane przez jovita85 (Wiadomość 12958727) to jest niezgodność towaru z umową nie z usługą.
Poczytaj gwarancję jaką dostałaś na telefon. Tam zapewne jest napisane, że jeżeli telefon był 3 razy naprawiany i znów się popsuł to powinnaś otrzymać nowy. Jeśli tak to idź z kwitkiem do serwisu i się kłóć podpierając się tym zapisem.

Jeśli nie ma to będziemy myśleć dalej... Jest przecież ustawa o szczególnych warunkach dot. sprzedaży konsumenckiej

p.s ja mam też 24 lata a wyglądam na 17-18 maks więc wiem jak to jest :)
o przepraszam właśnie niezgodność towaru z umową miałam na myśli. Właśnie na takiej podstawie składałam reklamacje i nie chcieli uznać a z racji że to 4 naprawa to uznali że popsuł sie z mojej winy iii mam naprawiać na własny koszt

Cytat:
Napisane przez ptysza (Wiadomość 12959665) a jaka to jest sieć? moge popytac Tza bo pracuje w erze spytaj jak to jest w erze:)
to byłabym wdzięczna jakbyś go spytała o ten okres 5 miesięcy od wydania telefonu bo ostatnio mi pani sie wygadała właśnie że jak sie popsuje po 5 miesiacach od daty wydania telefonu to powinni od razu bez naprawy dać mi nowy... a mi nikt tego nie powiedział tylko go naprawiali

Cytat:
Napisane przez substytut (Wiadomość 12960260) Nie wiem jak u innych producentow ale Sony Ericsson wymienia na nowy po 3 istotnej naprawie (elementy lutowane a nie np. wymiana glosniczka - czesci nie lutowanej).
Wymiana telefonu i serwisowanie to nie sprawa operatora tylko jego producenta.
samsung ponoć naprawia do skutku:( a telefon nie jest na firme jestem klientem indywidualnym

dziękuje za odzew:) jesteście kochane:cmok::cmok::cmok: :cmok:
dzisiaj mnie odesłali spowrotem do domu z nienaprawionym telefonem :mur:



substytut - 2009-06-26 18:40
Dot.: potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach
  jakiej marki masz telefon? samsunga?
Poszukaj w swojej miejscowosci lub w okolicy serwisu z autoryzacja i oddaj telefon bezposrednio a nie przez operatora (tak tez mozna), i oddawaj do skutku
Jednoczesnie wyslij pismo do producenta (kazdy bardziej znany producent ma swoja strone po polsku wiec znajdziesz namiary) - z doswiadczenia (pracuje w serwisie) wiem ze producenci ida na reke najbardziej upierdliwym klientom i wymieniaja telefon.
powodzenia!



wewelinka - 2009-06-26 19:24
Dot.: potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach
  Cytat:
Napisane przez substytut (Wiadomość 12965232) jakiej marki masz telefon? samsunga?
Poszukaj w swojej miejscowosci lub w okolicy serwisu z autoryzacja i oddaj telefon bezposrednio a nie przez operatora (tak tez mozna), i oddawaj do skutku
Jednoczesnie wyslij pismo do producenta (kazdy bardziej znany producent ma swoja strone po polsku wiec znajdziesz namiary) - z doswiadczenia (pracuje w serwisie) wiem ze producenci ida na reke najbardziej upierdliwym klientom i wymieniaja telefon.
powodzenia!
ale oddając telefon musze mieć gwarancje tak jakbym niosła go normalnie na gwarancje i muszą mi rozpatrzeć i wziac telefon?



ptysza - 2009-06-27 09:56
Dot.: potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach
  Pytałam mojego Tżta jak to wygląda. Otóż powiedział mi, że:
    lprzysługuje nowy telefon jeśli reklamowałaś kilkakrotnie tą samą usterkę, a nie za każdym razem inną (czyli naprawiają cały czas to samo bez efektów)l lmożesz to załatwić tylko w tym punkcie, w którym zakupiłaś telefon (bo inaczej nie mają takiej opcji, żeby dać nowy)l lusterka musi być istotna, tzn. uniemożliwia w pełni wykorzystywanie telefonu (to chodzi o to, że niektóre usterki jakie są reklamowane przez klientów są mniej istotne, np. szybko rysująca się szybka, swoją drogą nawet bym nie pomyślała, ze ludzie reklamują takie rzeczy)l logólnie jest tak, że sam producent może ci dać gwarancję (po to aby podnieść wartość danego produktu, gwarancja nie jest obowiązkowa to tylko dobra wola producenta) - często dają na okres około 12 miesięcy, ale wg polskiego prawa, przysługuje Ci coś takiego jak niezgodność towaru z umową - 24 miesiące, i w Twoim przypadku mów, że właśnie reklamujesz ponieważ jest niezgodność towaru z umowąl lco do tych 5 miesięcy, to chodzi o to, że jeśli jakaś usterka ujawniła się do 5 miesięcy, to jest domniemanie, że istniała już w momencie kiedy kupowałaś telefonl
Jeśli więc reklamujesz 2,3 raz tą samą usterkę to jeśli się upomnisz (nikt nigdy nie zaproponuje Ci tego sam) to możesz dostać taki sam - nowy model telefonu (to się jakoś nazywa z tytułu wielokrotności reklamacji)

Rada mojego Tżta: jeśli dajecie coś do reklamacji - i jeśli serwis nie chce uznać usterki (że niby jest wszystko ok, czy to wina użytkownika) to sklep MUSI was o tym poinformować w ciągu 14 dni kalendarzowych. Dlatego warto się zabezpieczać i np. rządać odpowiedzi listownie. Bo to zawsze wydłuża czas. Chodzi o to, że wg prawa jeśli oni nie odpowiedzą Ci jakie jest ich stanowisko czy jest wada/nie ma wady w ciągu 14 dni to znaczy, że przyjmują reklamację.

Jeśli jeszcze będziesz miała jakieś pytania, to pisz, bom pisała to z pamięci, ale mam nadzieje, że jest zrozumiałe. ;)



wewelinka - 2009-06-27 15:34
Dot.: potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach
  Cytat:
Napisane przez ptysza (Wiadomość 12972812) Pytałam mojego Tżta jak to wygląda. Otóż powiedział mi, że:
    lprzysługuje nowy telefon jeśli reklamowałaś kilkakrotnie tą samą usterkę, a nie za każdym razem inną (czyli naprawiają cały czas to samo bez efektów)l lmożesz to załatwić tylko w tym punkcie, w którym zakupiłaś telefon (bo inaczej nie mają takiej opcji, żeby dać nowy)l lusterka musi być istotna, tzn. uniemożliwia w pełni wykorzystywanie telefonu (to chodzi o to, że niektóre usterki jakie są reklamowane przez klientów są mniej istotne, np. szybko rysująca się szybka, swoją drogą nawet bym nie pomyślała, ze ludzie reklamują takie rzeczy)l logólnie jest tak, że sam producent może ci dać gwarancję (po to aby podnieść wartość danego produktu, gwarancja nie jest obowiązkowa to tylko dobra wola producenta) - często dają na okres około 12 miesięcy, ale wg polskiego prawa, przysługuje Ci coś takiego jak niezgodność towaru z umową - 24 miesiące, i w Twoim przypadku mów, że właśnie reklamujesz ponieważ jest niezgodność towaru z umowąl lco do tych 5 miesięcy, to chodzi o to, że jeśli jakaś usterka ujawniła się do 5 miesięcy, to jest domniemanie, że istniała już w momencie kiedy kupowałaś telefonl
Jeśli więc reklamujesz 2,3 raz tą samą usterkę to jeśli się upomnisz (nikt nigdy nie zaproponuje Ci tego sam) to możesz dostać taki sam - nowy model telefonu (to się jakoś nazywa z tytułu wielokrotności reklamacji)

Rada mojego Tżta: jeśli dajecie coś do reklamacji - i jeśli serwis nie chce uznać usterki (że niby jest wszystko ok, czy to wina użytkownika) to sklep MUSI was o tym poinformować w ciągu 14 dni kalendarzowych. Dlatego warto się zabezpieczać i np. rządać odpowiedzi listownie. Bo to zawsze wydłuża czas. Chodzi o to, że wg prawa jeśli oni nie odpowiedzą Ci jakie jest ich stanowisko czy jest wada/nie ma wady w ciągu 14 dni to znaczy, że przyjmują reklamację.

Jeśli jeszcze będziesz miała jakieś pytania, to pisz, bom pisała to z pamięci, ale mam nadzieje, że jest zrozumiałe. ;)
ale do mnie po 14 dniach zadzwonili i uprzedzili że reklamacja sie przedłuża.... tak więc odebrałam telefon po 21 dniach czyli już nic nie moge z tym zrobic

a mam jeszcze pytanie bo mi sie popsuł pierwszy raz w okresie ok 5 miesiecy ale nikt nie chcial przyjac do wiadomosci zeby wymienic na nowy... mam szanse jeszcze wywalczyc coś ? udowadniajac im ze mnie oszukali zatajając?



ptysza - 2009-06-27 15:49
Dot.: potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach
  Cytat:
Napisane przez wewelinka (Wiadomość 12977552) mam szanse jeszcze wywalczyc coś ? udowadniajac im ze mnie oszukali zatajając? ale tu nikt Cię chyba nie oszukał i nie zatajał nic :/
wiesz, to jest tak, że to ty masz prawo się upomnieć oni nic nie będą sami proponować

a usterka czego dotyczy? za kazdym razem chodziło o tą samą?



Reniz - 2009-06-27 17:51
Dot.: potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach
  Tak jak napisała ptysza nikt Cie nie oszukał!
Jeżeli jest to jakaś drobna wada to usterka naprawiana jest do momentu gdy tylko jest to możliwe. Oczywiście zawsze możesz zażądać wymiany na nowy telefon, ale wówczas oni automatycznie mogą taką reklamację odrzucić i sprawa przedłuża się o kolejne tygodnie...
W prawie polskim nie ma przepisu, który regulowałby przy której reklamacji należy wymienić towar bądź zwrócić pieniądze. Często jednak taka informacja jest umieszczana w karcie gwarancyjnej więc warto ją przestudiować ;)



wewelinka - 2009-06-27 22:03
Dot.: potrzebuje odpowiedzi na pytanie o operatora sieci komórkowej i reklamacjach
  w mojej karcie nic nie było wspomniane o okresie tych 5 miesięcy... to sie pani wygadała że w erze ponoc tak powinni zrobic

a w telefonie za kazdym razem psuje sie co innego... juz tam prawie wszystko w srodku wymienili a telefon dalej sie psuje
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jajeczko.pev.pl